Classics: kipschnitzels

Vrijdagavond doken Nasstassia en ik weer eens samen de keuken in! Hoewel we allebei dol zijn op vega en vegan eten, gaat een stukje vlees er bij ons ook echt wel in. Tijdens onze trip in Oostenrijk deze zomer at ik een paar geweldige lokale kipschnitzels en besloten we: dit gaan we ook zelf een keer thuis maken. And so we did!

Geïnspireerd door een recept uit Foodies Magazine maakten we heerlijke kipschnitzels met citroenrasp en peterselie. In het recept van Foodies Magazine wordt het paneermeel van broodkruim gemaakt, maar ik herinnerde me nog van mijn kipnuggets dat je ook een heerlijk krokant – en gezond! – korstje kan maken met havermout en havermoutmeel.

Het resultaat? Té lekker! Dus dat recept van Foodies Magazine voor vier personen was voor ons tweetjes natuurlijk maar net genoeg. Wij serveerden het met zoete aardappelpatat (klik hier voor het recept) en in de oven gegrilde groenten.

Wat heb je nodig?

Voor 4 schnitzels:
4 kippendijen
25 gr havermout
50 gr havermoutmeel*
1 citroen
platte peterselie
1 ei
(kokos)olie om in te bakken

* havermoutmeel maak je makkelijk zelf door havermout tot meel te malen in je blender of met je staafmixer

healthy kipschnitzel

Hoe maak je het?

Snijd de peterselie fijn. Spoel de citroen af met kokend water en rasp de schil. Meng in een schaal de gehakte peterselie met de citroenrasp, de havermout en het havermoutmeel. Snijd de resterende citroen in partjes.

Klop in een andere schaal het ei los.

Leg de kippendijen tussen plastic folie en sla deze plat (bijvoorbeeld met een koekenpan of deegroller). Haal de kippendijen stuk voor stuk door het ei en vervolgens door het peterseliehavermoutmengsel.

Bak op laag vuur de kipschnitzels in een ruime hoeveelheid kokosolie aan beide kanten bruin. Serveer met de partjes citroen.

Eet smakelijk!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *