Vijf manieren om meer water te drinken

ijsblokjes voor je water

Dat water drinken nodig is en veel gezondheidseffecten heeft, weten we nu wel (en anders: lees hier). Als je pas drinkt wanneer je dorst hebt, is het eigenlijk al te laat. Dorst krijg je namelijk meestal pas bij een watertekort en wanneer je lichaam begint uit te drogen. Zorg er dus voor dat je dit moment voor bent en voeg een aantal standaard drinkmomenten toe aan je dag, zodat water drinken een gewoonte wordt! Maar hoe?

1. Groente en fruit

Groente? Yes, water zit niet alleen in dat glas water dat je naar binnen klokt, maar ook groente en fruit bevatten veel water. Vooral komkommer, tomaten, druiven, watermeloen, paprika en sla zijn bijvoorbeeld goede bronnen van water!

2. Keep it cool

Koud water is zo veel lekkerder dan gewoon water en daardoor ook makkelijker te drinken, dus: keep it cool! Ik heb daarom standaard twee grote flessen water koel staan, zo makkelijk. Bij mijn avondeten drink ik makkelijk een halve fles leeg. Geen koud water in huis of geen ruimte in je koelkast? Ik heb ook altijd ijsklontjes in de vriezer.

3. Geef het een smaakje

Ik ben dol op water met een smaakje! Komkommer, citroen, limoen en vooral munt zijn mijn favoriete smaakmakers. Maar ook aardbeien, gember, sinaasappel, ananas en kiwi doen het bijvoorbeeld goed in je drankje. Laat je water bij voorkeur een nachtje intrekken. En wil je tip 2 en 3 combineren? Vries dan een citroen in schijfjes in!

4. Vrolijk watertje

Alles is leuker én lekkerder als het er vrolijk uitziet, toch? Hoe leuk is het om je water op te vrolijken met gezellige ijsklontjes! Je hebt ijskontjesvormen in de leukste vormen: hartjes, bloemen, ik heb op internet zelfs Darth Vader voorbij zien komen. Ook is het leuk om met je ijsklontjes wat stukjes fruit (blauwe bessen, rode aardbeien) in te vriezen, zodat je een leuk kleurrijk watertje hebt!

5. Zet je zelf een doel

Uiteindelijk is het niet alleen een kwestie van je water lekkerder en leuker maken, maar je moet water drinken ook gewoon in je systeem krijgen. Zet daarom bijvoorbeeld een literkan water op je bureau op werk en zorg ervoor dat je die kan leeg hebt aan het eind van de dag, of besluit om voor iedere maaltijd een glas water leeg te drinken. Zet jezelf een doel en krijg water drinken in je systeem!

Succes!

Follow my blog with Bloglovin

drink meer water

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *