Classics: havermoutmuffins

gezonde muffin van havermout met appel en kaneel

Muffins zijn absoluut een groot favoriet bij mij. Ik at ze niet heel vaak, want erg gezond is het niet. Sinds ik mijn recept voor gezonde muffins heb geperfectioneerd, is dat wel anders. Ik eet nu vrijwel dagelijks muffins, als snack of zelfs als ontbijt! Op deze manier is gezond eten echt zo moeilijk niet, toch?

Dit is mijn recept om de klassieke muffin in een gezonde versie om te toveren! Je kan zelf variëren met de fruitvulling, dat doe ik zelf ook veel. Maar deze klassieke versie met appels, rozijnen en kaneel blijft wel een winnaar.

Wat heb je nodig?

Voor het beslag:

2 bananen
2 eieren
100 gr havermoutmeel
een eetlepel (wijnsteen)bakpoeder
een schep vanillewhey of een zakje vanillesuiker (optioneel)

Voor de fruitvulling:

Een appel, in blokjes gesneden
Een eetlepel kaneel
100 gr rozijnen

Heb je geen havermoutmeel? Geen probleem: je kan ook 100gr havermout blenden. In een paar seconden heb je je meel al!

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180 °C. Mix alle ingrediënten tot een beslag. Ik doe dit meestal in een blender en voeg dan eerst de natte (banaan, ei) en daarna de droge ingrediënten (havermoutmeel, bakpoeder, whey) toe. Voeg vervolgens de appel, rozijnen en kaneel toe en mix alles goed door. Vul je muffinvormen met het beslag en schuif het in de oven.

Bak de muffins 20-30 minuten, dus controleer vanaf 20 minuten of de muffins gaar zijn met een satéprikker. Blijft de prikker droog? Dan zijn de muffins gaar.

Follow my blog with Bloglovin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *